BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 21 Ogos 2009

S@lam RaMadHan tuk Suma Um@t Islam..

cepatnya masa berlalu..sok,seluruh umat Islam di serata dunia akn menyambut bulan yang begitu mulia,iaitu bulan ramadhan..bes kan?
dh lama aku tggu saat mcm ni..nk merasa nikmat bersahur,berpuasa n berbuka bersama2..mmg bes..tp malangnya,first day bulan puasa,aku xdapat merasa suma tu kt rumah..ngn fmly aku..sedihnya..ehm,nk wt cmna kn..sbb masa cuti singkat sgt.lgpn ngn assgment lg nk kena wt.tu sbb jd trbantut aku nk balik aritu..tp xpela.kt cni,aku masih dpt merasa suma tu ngn member2 aku yg senasib ngn aku juga..insyaAllah,masa cuti ari kemerdekaan,aku dh plan nk balik..mntk2 xdak pape halangan la kn..pape pn,aku nk ucapkan selamat berpuasa untuk korang suma yg beragama Islam..x kira kt mna pn berada,tunaikanlah kewajipan kita ni dengan sabar dan ikhlas..bukan saja menahan lapar ja tau,tp juga menahan diri drpd perkara2 yg blh membatalkan iman serta akidah kita k..arap2,di bulan yg mulia ni,kita dpt memperoleh lebih bnyk keberkatan serta petunjuk daripadaNya..Amin..
.;jgn lupa solat tarawikh juga ya..kita xpasti lg blh merasa suma ni pada bulan ramadhan taun depan..jadi,bila ia(ramadhan) datang,kita hargai lah semasa kita masih dpt merasainya..;)

0 ulasan: