BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 15 Mei 2009

Teater Rubiah..








baru2 ni,jabatan aku ada buat teater kt taman budaya,perlis,untuk modul sem 3. so aku n kawan2 suma juga turut terlibat dlm menjayakan teater ni untuk bahagian teknikal cm audio,tayangan,mcp( kamera) n prop2 ats stage. aku kena bahagian audio,untuk pngurusan mic kt pelakon2.nk kata ssh xla sgt..tp first day,mmg teruk aku kena marah n maki hamun ngan ketua jabatan aku sbb ada sedikit kesilapan yg aku sendiri xthu. tp xpela..redha ja la kan.nasib baik senior2 n kawan2 yg bnyk bantu n tenangkan aku..mmg aku ngs la.myb jiwa ni lembut sgt..pas tu aku teruskan keja aku n dbantu anak2 buah aku adala 5 org..mmg kelam kabut la juga sbb pelakon rmai yang nk kena pakaikn mic tp krew ada 6 org ja.klu slh ckit,muka ni juga la nk kena.adui..rasa tekanan sgt la.tp sabar ja..teater rubiah bt selama 3 hari. alhamdulillah..suma berjalan dengan lancar n mendapat sambutan yang baik dari orang ramai yang datang tengok.kami sebagai krew tknikal pn rasa seronok walaupun kena marah suma dapat sepanjang teater rubiah ni.korang tau x cita ni cm mna? ok..meh aku cta ckit sinopsis dia ye? rubiah ni seorang gurl yang cantik dan sangat mementingkan adat dan tatasusila seseorang dan sangat berpegang kepada agama.dari kecil,dia berkawan rapat dengan seorang pemuda bernama alang n mereka berdua sama2 jatuh hati.tp kedua2 dua org tuanya tidak mahu terima alang disbbkan dia seorang yg miskin dan menerima Daeng sebagai calon suami untuk Rubiah kerana berharta. Rubiah cuba membantah kerana Daeng ni seorang pemuda yang tidak baik.tp mak n bapa dia tetap ngn pendirian mereka. masa nak khawin, rubiah membaca Al Quran n tetiba ribut n angin kencang berlaku. suma panik n pda masa itu juga,Rubiah tiba2 hilang tanpa disedarai oleh sesiapa pn...ehm..ntah la korang phm ke x apa yg aku cta ni.tp klu korang tgk sendiri,myb phm,. teater ni pn banyk menynyi,,suma lagu2 dia bes tau.Insyaallah,masa aku sem 3 t,dgr kabar kami akan bt teater yg bertajuk 'Ronggeng Rokiah'.apa2 pn,tggu la..nanti aku bg tau korang lain k.








1 ulasan:

Saiful_ToKk berkata...

hmm...
mnarik..teringin sgt tengok teater...
tabahkan hati..teruskan berusaha..
jgn cepat putus asa..n jgn selalu menangis...semoga berjaya atiqah...saya doakan awak...